Wednesday, July 26, 2006

از زبان داريوش






كتاب از زبان داريوش

از تاريخ بدم می‌آمد زيرا در كتاب های تاريخ مدارس چيزی جز دروغ نخوانده بودم چيزهايی كه از تاريخ به ياد دارم كلماتی جز فساد و خيانت و سركوب پادشاهان گذشته سرزمين ايران نبود هرگز كتاب تاريخی نخواندم از تخت جمشيد و پاسارگاد نيز چيزی نمی دانستم اگرچه در زمان كودكی به تخت جمشيد رفته بودم اما اطلاعی از داستان نداشتم تا جايی كه از كتاب های دروغ زمان مدرسه به ياد دارم تخت جمشيد كاخ شاهان هخامنشی بود اما ديروز بعد از ميزگرد جناب آقایدكتر اسماعيل نوری علا من فهميدم كه تخت جمشيد سازمان ملل متحد در 2500 سال پيش بوده است از ديشب تا الان حال عجيبی دارم به خودم افتخار می كنم من فرزند كورش كبير هستم من فرزند داريوش بزرگ هستم بعد از برنامه بلافاصله برای تهيه كتاب راه افتادم تا بالاخره پيدا كردم كتاب مقدس تاريخ پرشكوه سرزمينم را تعداد بسياری ديگر نيز برای خريد كتاب در فروشگاه جمع شده بودند وقتی خانم فروشنده كتاب را به دستم داد و من كتاب را در دستم گرفتم حال عجيبی به من دست داد موهای تنم سيخ شده بودند احساس غروری عجيب در من موج می زد من فرزند كورش و داريوش هستم تا زمانی كه به خانه برسم كتاب را بر روی قلبم گذاردم در تمام طول راه احساس غريبی بر من حكمفرما بود خودم را در كنار آرامگاه كورش كبير می ديدم دلم می خواست به آن جا بروم تا سر بر خاك مقدس آرامگاه كورش بگذارم و خواهم رفت اگر موضوع آب گيری ديوار ننگ سيوند جدی شود به ايران خواهم رفت تا من نيز با كورش به زير آب روم اين وظيفه هر ايرانی است غرور ملی ما در نيروگاه اتمی نيست كه در خبرها می شنويم به دور تاسيسات اتمی زنجيره انسانی تشكيل می‌شود تاسيسات اتمی بخش كوچكی از يك احساس ملی است غرور ملی يك ايرانی تاريخ ايران است كورش و داريوش و آپادانا و پرسپوليس است بزرگترين گناه ما ايرانی ها نادانی است تحقيق كنيم و بيشتر بدانيم


بخشی از مقدمه كتاب از زبان داريوش

به دستور اهورا مزدا من چنينم كه راستی را دوست دارم و از دروغ روی گردانم دوست ندارم كه ناتوانی از حق كشی در رنج باشد همچنين دوست ندارم كه به حقوق توانا به سبب كارهای ناتوان آسيب برسد آن جه را كه درست است من دوست دارم من دوست برده دروغ نيستم من بد خشم نيستم حتی وقتی خشم مرا می انگيزاند آن را فرو می نشانم من سخت بر هوس خود فرمانروا هستم


كتاب از زبان داريوش

352 صفحه

نوشته پروفسور هايد ماری كخ

مترجم دكتر پرويز رجبی

انتشارات كارنگ شماره تلفن تهران 66406183 و 66492049

آدرس خيايان انقلاب روبروی دانشگاه تهران شماره 1430

قيمت پشت جلد 5000 تومان

ISBN 964-90380-4-3

خريد اينترنتی از فروشگاه سخن

خريد اينترنتی از شهر كتاب

كورش آسوده بخواب كه ما بيداريم

4 comments:

Anonymous said...

نشانی مستقيم انتشارات كارنك برای خريد كتاب از زبان داريوش با قيمت 11 دلار

http://www.karangbooks.com/new/azzabanedariush-2.htm

Anonymous said...

انتشارات كارنگ
http://www.karangbooks.com/

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous said...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»